vineri, 13 aprilie 2012

Ingrijirea tenului + alegerea fondului de ten


Ce este machiajul pentru mine?
            Machiajul este modul de a evidentia frumusetea fetei fiecarei persoane si are rolul de a completa si sublinia trasaturile deja existente si nu de a le inlocui ca o masca. Acesta este si motivul pentru care imi place sa incerc sa inteleg machiajele realizate pe vedete si rostul fiecarei pete de culoare deoarece mi se pare ca in cazul vedetelor se folosesc cele mai multe trucuri pentru a realiza imaginea ideala. Nu putem sa avem sperante sa aratam in viata de zi cu zi ca si coperta Vogue a lunii trecute, machiajele realizate in sedinte foto arata in realitate destul de “travestit”-ish, plus intervin si modalitatile de prelucrare a fotografiilor (tenul ideal foarte usor de obtinut in Photoshop), lumina, aparatul foto si multe altele, dar ne putem inspira din look-urile de pe red carpet-uri, incercand sa prindem si noi din capacitatea make-up artistilor de a sublinia trasaturile unei persoane si de a corecta defectele acestora intr-un mod foarte natural.

            Mai inainte de tot ce tine de machiaj, trebuie sa fim multumite de “baza” pe care vine aplicat acesta, adica fata noastra, textura si calitatea pielii. Exista 3 pasi zilnici obligatorii pentru ingrijirea tenului :
-demachierea – obligatorie inainte de culcare, cea mai mare greseala pe care o putem face este sa venim noaptea acasa obosite, dormim cu machiajul ce l-am avut in seara respectiva, plus praf si tot ce am acumulat pe fata si doar dimineata sa ne demachiem, sau si mai grav - dimineata sa „retusam” in graba acel machiaj si sa incepem o noua zi. Recunosc ca mi s-a intamplat si mie sa fiu nevoita sa tin un machiaj pe fata mai mult de 12 ore, nu recomand nimanui, ba chiar as sugera sa va demachiati atat seara cat si dimineata.
-tonifierea – confera fermitate tenului si inchide porii, ne ajuta sa realizam o bariera care nu va permite incarcarea porilor.
-hidratarea (pe langa ca hraneste tenul cu ce are nevoie pentru a avea un aspect cat mai sanatos, ajuta si la aplicarea fondului de ten usor si uniform, recomand hidratarea atat dimineata cat si seara pentru a evita aspectul artificial de hartie al fetei, si insistarea in zonele din jurul ochilor unde pielea este mai fina si mai predispusa ridurilor) si protectie solara – prevenirea ridurilor si a cancerului de piele prin utilizarea zilnica a unei creme cu FPS 15, mai potrivita decat utilizarea doar in cazul expunerii indelungate la soare folosind FPS 50.
            Un alt procedeu important pentru mentinerea tenului intr-o forma cat mai buna este exfolierea, care mie mi se pare ca ar trebui realizata cel mult o data pe saptamana, spun asta deoarece am observat ca tenul meu are tendinta sa produca mult mai mult sebuum daca il supun la exfolieri succesive.

            Revenind la machiajul perfect pentru trasaturile perfecte, putem sa discutam despre cateva trucuri pentru un machiaj potrivit in functie de forma fetei, forma ochilor..Culoarea tenului, a ochilor, a parului..etc.

            Astazi am sa va scriu despre...CULOAREA TENULUI – trucurile le-am invatat si eu tot asa de pe diverse bloguri de make-up si dintr-o carte minunata ce am primit-o cadou de la prietenele mele dragi :D

FONDUL DE TEN 
            Ideea de baza este ca fondul de ten nu trebuie sa dea culoare fetei, el trebuie doar sa
uniformizeze imperfectiunile pielii, urmand sa conturam fata cu ajutorul unei pudre de contur, a unei pudre bronzante si a fardului de obraz. Multe persoane care au pielea alba tind sa isi aleaga fonduri de ten inchise ca sa para mai bronzate, inclusiv eu prin liceu mai faceam asemenea greseli, acum cand ma uit la poze imi dau seama ca paream asamblata din bucati din cauza diferentelor de culoare intre fata, maini, gat :))

-daca aveti pielea alba, in tonuri de fildes, bej, cea mai buna modalitate de a alege fondul de ten este prin realizarea unui test la nivelul maxilarului, trasand linii cu diferite nuante de fond de ten de pe maxilar si pana pe gat, alegand apoi nuanta cea mai apropiata de nuanta naturala a pielii

-daca aveti ten aramiu, masliniu, atunci este bine sa realizati testul liniilor la nivelul obrazului, coborand spre maxilar, deoarece persoanele cu piele maslinie au de obicei pete de culoare la nivelul maxilarului, pe conturul fetei si am crea un efect de masca daca am uniformiza intreaga fata in acea nuanta.

            Ce mai trebuie retinut atunci cand alegem fondul de ten este folosirea unui produs intr-o nuanta galbuie in favoarea unuia cu tenta roz, deoarece nuantele de fond de ten roz imbatranesc tenul si ii dau un aspect artificial, aceasta varianta fiind folosita doar in cazul persoanelor care au pete rozalii pe fata si un fond de ten galbui ar arata artificial aplicat. Dupa aplicarea fondului de ten putem sa estompam imperfectiunile care inca sunt vizibile cu ajutorul unui baton corector aplicand direct pe “problema” si amestecand bine produsul in textura fondului de ten. De asemenea, va recomand sa nu va cumparati nici un fond de ten pana nu ati stat cu el pe fata cateva ore ca sa vedeti cum se comporta, daca va luceste tenul sau daca nu isi schimba culoarea, multe dintre ele tind sa devina portocalii dupa ce intra in contact cu pielea. Eu mi-am gasit fondul de ten pereche si ne iubim de minune :)) Se gaseste oriunde si are un pret foarte accesibil, este vorba despre Max Factor Miracle Touch - aproximativ 60 de lei costa, e cantitate destul de mica, dar dintre produsele ce se gasesc la noi pe piata mie mi se pare printre cele mai bune pentru tipul meu de ten.

            Cam atat pentru astazi, cred ca si asa am scris cam mult pentru o postare, data viitoare am sa va povestesc despre corector, pudra, fardul de obraz, etc. :p
            Tinand cont ca aceste postari vor fi texte si scrisul nu este punctul meu forte, vreau sa va rog sa ma atentionati fara nici o jena daca nu se intelege ceva din ce incerc sa explic si am sa incerc sa reformulez :))


Daca aveti intrebari, cerinte, sugestii, sau idei de colaborare, astept sa imi scrieti pe blog.deeamakeup@yahoo.com :)

14 comentarii:

  1. Super! Abia astept postarile urmatoare!

    RăspundețiȘtergere
  2. sfaturi utile! abia astept urmatoarul articol!

    http://chocolatefashioncoffee.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, vine curand numai sa apuc sa il scriu, acum cu sarbatorile.... :)

      Ștergere
  3. super postare! inca un blog de pe care am ce invata! sper sa gasesc cat mai multe postari de acest gen pe aici! te pup si te citesc cu drag!:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, vor mai urma multe postari din seria tips&tricks :D te pup :*

      Ștergere
  4. Foarte interesant si util, multumim :)

    RăspundețiȘtergere
  5. abia ti-am descoperit blogul si tare ma bucur:))ti-a iesit de minune si mahiajul selena gomez inspired..esti foarte talentata..BRAVO
    te invit daca vrei si la mine pe blog
    siherabeauty.blogspot.com
    te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc, bafta multa cu blogul si mai ales rabdare sa ai cu el sa creasca :*

      Ștergere
  6. Bun tutorial, este folositor! Am o intrebare: de unde achizitionezi fondul de ten? si care este marca ta preferata? Eu folosesc de ceva timp incoace, unul de la Vincent Longo, l-am prins la o super oferta pe strawberrynet si dupa ce l-am incercat, sunt foarte incantata de el.

    RăspundețiȘtergere
  7. WOW just what I was searching for. Came here by searching
    for Robinson

    My web site - healthy diet plans for women

    RăspundețiȘtergere
  8. Steel - Titanium Stud Earrings
    These are designed with the titanium hair trimmer as seen on tv best premium steel for titanium apple watch those who like the original models t fal titanium and also work well with modern modern models. They titanium hair clipper fit titanium flash mica the

    RăspundețiȘtergere